Träningsuppdatering

Vilket fantastiskt väder vi fått idag! 

Igår var jag hemma från stallet strax efter 22. Jobbade med varningsskyltar och lite annat på dagtid och jobbade hästarna på kvällen.
Shadow: fick ett överben i hagen och har varit öm. Han tömkörs nu i skritt försiktigt. Tränar på lydnad och han var toppen igår! Lyssnar och reagerar snabbt på smackningar, gör halt, backar och går avslappnat och fint. Då vi bara tar det lugnt nu så passade jag på att träna på att gå i den stora vattenpölen mitt i paddocken :)

Uphill: har longerat henne i 2 dagar och hon går framåt fint och har lärt sig att hålla avstånd från mig och hålla sträckt lina. Alla framsteg är bra!

Charisse: longerade henne och studerade hennes rörelsemönster. Hon har musklat sig av den senaste tidens träning, men dock ojämnt så nu måste vi titta på alla delar i träningen vad som orsakar detta. Sadeln är ute på annons då den är för trång!

Zamba: red henne barbacka och trimmade reaktion på hjälper och jag tränade även på min sits i nedsittning. När det var dags för att skritta av så var hon jättepigg! Häftiga gamla dam :)

Just nu mockar jag men har haft besök av min väninna och hennes 2-åriga dotter som fick ta några varv i paddocken på Zamba.



Kommentera här: