Regnet öser ner men jag jobbar på

Dagens väder är under all kritik. Regnigt och blött!
 
Förra veckan hämtade jag 3 varmblodstjejer som hotades av slakt. God gärning, idiotiskt beslut eller riktigt dåligt beslut, kalla det vad ni vill :P
 
De söker nya hem (se annons i nästa inlägg)
 
Det har varit full rörelse i stallet med alla stalltjejer som borstat, ridit och grejjat med allt som hör hästarna till och jag är så stolt över vilken utveckling de gör. De lär sig att hålla ordning och ta ansvar men också hur man hanterar olika hästar och de gör det galant!
 
Idag har jag hämtat en travsulky och två selar för jag har ju kommit på den briljanta idén att debutera i det där som kallas trav, eller iallafall att träna en travhäst. Jag har köpt ett varmblodssto på 4-år som är inkörd och tränad av Harry E Johansson men som på grund av tidsbrist inte startat sin karriär. Hon är e. Upfront Larry och ue. Mack Lobell.
 
Tyvärr har jag ingen bild än då vi i nuläget tränar på att gå in och ut från hagen! Än så länge har vi kommit så långt att hon väntar tills jag öppnat grinden till hagen. Sen att hon släpar mig över stallplanen och drar igenom staketet när hon blir utsläppt är en annan femma :P
 
 
På bilden ser ni Himalaya e. Mack Lobell (sprungit in 22 miljoner)
 
Hoppas hitta en ny ägare som vill ridträna henne och avla för att ta vara på hennes stam!
 
 
 

Kommentera här: