Sista lektionen för Zamba

Det är med lite vemod jag skriver detta inlägg...
Idag går Zamba sina två sista ridlektioner innan hon lämnar oss.
Imorgon åker hon till sommarbete hos sin förra ägare och där kommer hon få stanna och ha en lugn och skön sommar :)
Istället har Zarah kommit och hon ska motioneras hos oss istället för att vara ivägen hemma hos min far där han har ett ardennersto med ett 6 dagar gammalt föl och hålla koll på!
Vi hoppas att Zarah kan ställa upp som lektionshäst istället och då hon är jättesnäll men helt annorlunda att rida så kommer det bli roligt för mig och mina elever att kunna träna på annat som att sitta ner i trav och träna balans utan stigbyglar och annat då Zamba, som ni vet tar rejäla och gungiga steg :P
Zarah tar mindre och snabbare steg med litemindre gung så jag tror det kan komma till nytta.
Zarah är 10 cm högre än Zamba och grov i kroppsbyggnaden men jättesnäll och lagom framåt med en tydlig broms. Idag ska jag presentera henne för mina elever! Hoppas de inte blir rädda för hennes storlek, för hon är jättego, lilla Zarah :)
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Va kul att fölet kommit undrade just hoppas allt gått bra//Agneta

Kommentera här: